Set and Reset/Ponastavitev in Loop de Loop

Set and Reset/Ponastavitev in Loop de Loop

dvojni plesni večer

V prvem delu večera bodo plesalci EN-KNAP sledili stopinjam ikone postmodernega plesa, Trishe Brown, v predelavi legendarnega dela Set and Reset. Predstava z novim naslovom Set and Reset/Ponastavitev sledi kombinaciji geometričnega sloga in fluidnosti gibov, ki je značilna za dela Trishe Brown. Večer pa bomo nadaljevali z eno prelomnih koreografij skupine EN-KNAP, s predstavo Loop de Loop koreografskega dvojca Guya Naderja in Marie Campos, v kateri plesalci do skrajnosti potiskajo meje tako svoje fizičnosti kot osredotočenosti in vzdržljivosti. Delo je popotovanje po ukrivljenih krožnih poteh ter razsežnostih in volumnih, ki jih telo lahko odkriva v prostoru.

-----------------------------------------------------------

SET AND RESET/Ponastavitev

25 min

V prvem delu večera bodo plesalci EN-KNAP Group sledili stopinjam ikone postmodernega plesa, Trishe Brown, v predelavi legendarnega dela Set and Reset. Predstava z novim naslovom Set and Reset/Ponastavitev sledi kombinaciji geometričnega sloga in fluidnosti gibov, ki je značilna za dela Trishe Brown. Proces poustvarjanja njenih del od plesalcev ne zahteva zgolj mojstrskega obvladovanja Brownovega unikatnega plesnega besedišča, temveč tudi sposobnost improvizacije in ohranjanje sproščenosti v neprestano spreminjajočih se situacijah in odnosih, ki se pojavljajo znotraj skupine plesalcev. Na novo domišljeno delo, je skupaj s plesalci skupine EnKnapGroup ustvarila svetovno priznana plesalka in plesna pedagoginja Kathleen Fisher, ena izmed ključnih članic skupine Trisha Brown Dance Company.

V predstavi Set and Reset/Ponastavitev plesalka in plesna pedagoginja Kathleen Fisher, ena izmed ključnih članic skupine Trisha Brown Dance Company, črpa iz materiala originalnega dela in pri tem plesalce spodbuja k uporabi edinstvene metode, ki jo je Trisha uporabljala pri ustvarjanju svojih koreografij.  Plesalci, enkrat seznanjeni z izvirnim plesnim materialom, sledijo metodi, katere cilj je razviti nov ples, brez da bi ob tem izgubili temeljna načela mojstrovine iz 80ih. Izvorno delo, ki sodi v prvi cikel koreografij Trishe Brown namenjenih za veliki oder, je umetnica opisala kot “pravokotni ples, ki se ogiba perifernemu robu odra” in dodala: “Po mojem mnenju gre za sistem, ki odpira vrata manjšim plesnim enotam – duetom in triom, ki se odvijajo sredi odra". Trishina metoda plesalce spodbuja, da razvijejo oseben odnos do plesnega materiala, do osnovne ideje, procesa dela in do soplesalcev, kar rodi nove variacije izvornega dela in unikaten gib. Ta gib pa se marsikje ravna po najintimnejših okoliščinah, ki jih posamezen plesalec prinese v skupino – včasih se ravna zgolj po plesalčevem razpoloženju. Kot vedno pri delih Trishe Brown tudi tu plesalci predstavljajo nepogrešljivi del tako kreativnega procesa kot končnega rezultata in vedno je zase trdila, da išče plesalce, ki “imajo sposobnost biti neuravnoteženi, vendar tega ne kažejo navzven”. Ravno ta subtilnost je to, kar tvori jedrno njenih kreacij. Iskanje ravnotežja v prostoru, znotraj sebe, v neprestano spreminjajočih se koreografskih matricah in osebnostih, a hkrati ne izgubiti ukoreninjenosti v  samih sebi in svojih dejanjih, je za Kathleen Fisher nekaj, kar aktualno odzvanja tudi v današnji družbi. Fisherjeva pravi: “Ples je v svoji najboljši obliki mešanica kaosa in reda, preprostosti in večplastnosti, zavezan parametrom in strogim pravilom, vendar vseeno poln svobode in individualnosti. Ples je abstrakten in hkrati razkriva plesalčevo človečnost.”

-----------------------------------------------------------

LOOP DE LOOP (večpomenski izraz, ki zajema tako pomene iz aviacije kot iz urbanega besednjaka)

35 min

V predstavi Loop de Loop ki sta jo Guy Nader in Maria Campos ustvarila s plesalci EN-KNAP Group, koreografa sledita svojim dosedanjim koreografskim načelom. Delo je popotovanje po ukrivljenih krožnih poteh ter razsežnostih in volumnih, ki jih telo lahko odkriva v prostoru. Išče nenehno gibanje in se sprašuje, kako ga preusmeriti, se poigrava z breztežnostjo in težo, s centrifugalnimi silami telesa, ter na novo odkriva nove smeri hitrosti in pospeška. Predstava nas s svojo neomajno osredotočenostjo na užitek in veselje ob ponavljanju skuša opozoriti na naše zaznavanje časa, spomina in preživetih izkušenj, na zaporedje neskončnih priložnosti za primerjanje prostora in časa.

Prodoren koreografski par Guy Nader in Maria Campos, ki ju je leta 2015 lansirala mednarodna plesna mreža Aerowaves, se s specifičnim gibalnim besediščem vse bolj uveljavljata na svetovni plesni sceni. Njune koreografije označuje visoka estetska raven, ki se zliva v hipnotični mehanicizem. Vsak plesalec je soočen s fizično in mentalno izjemno zahtevnimi koreografskimi sekvencami, ki se vrstijo v tesnem partnerskem odnosu do drugih plesalcev. Vsak gib je pogojen s predhodnim gibom in generira naslednjega. Dinamičen preplet oscilacije gibov, ponavljanja in akumulacije ustvari napetost med težnostjo in breztežnostjo. Estetika obeh koreografov je za plesalce svojevrsten izziv. Težke kombinacije naj bi bile videti preproste, zahtevni akrobatski elementi terjajo poseben pogum in osredotočenost plesalcev ne sme popustiti niti za trenutek, saj bi s tem lahko ogrozili sebe ali soplesalce. Guy Nader in Maria Campos od plesalcev zato želita »razpoložljivo telo«, ki je pripravljeno odreagirati v vsaki milisekundi.

« Napovednik|Ples in gledališče

Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delovniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90

 

SET AND RESET/Ponastavitev

Koreografija Set and reset (1983): Trisha Brown / Režija Set and Reset/Ponastavitev (2017): Kathleen Fisher / Nastopajo: EN-KNAP Group - Luke Thomas Dunne (Velika Britanija), Ana Štefanec Knez (Slovenija), Jeffrey Schoenaers (Belgija), Lada Petrovski Ternovšek (Hrvaška), Matea Bilosnić (Hrvaška) in Gilles Noël (Belgija) / Glasba: Laurie Anderson / Svetlobno oblikovanje: Jaka Šimenc in Hotimir Knific (po predlogi Roberta Rauschenberga in Beverly Emmons iz leta 1983) / Kostumografija: Katarina Škaper (po predlogi Roberta Rauschenberga iz leta 1983) / Vodja vaj EN-KNAP Group: Nohemi Barriuso
----------------------------------

LOOP DE LOOP

Koncept, koreografija: Guy Nader & Maria Campos / Ustvarjalci in izvajalci: EN-KNAP Group - Luke Thomas Dunne (Velika Britanija), Ana Štefanec Knez (Slovenija), Jeffrey Schoenaers (Belgija), Lada Petrovski Ternovšek (Hrvaška), Matea Bilosnić (Hrvaška) in Gilles Noël (Belgija)  / Glasba: Miguel Marin / Oblikovanje svetlobe: Luka Curk

---------------------------------

S podporo Mestne občine Ljubljana - Oddelka za kulturo in Ministrstva za kulturo.


Velika dvorana

Trajanje: 60 minut

Vstopnice:
12 eur / 8 eur dijaki, študenti upokojenci / brezposelni in osebe s hendikepom vstop prost

 

Center kulture Španski borci
Zaloška 61
1110 Ljubljana

Blagajna:
+386 (0)1 620 87 90

Uprava:
+386 (0)1 620 87 84

Email:
info@spanskiborci.si

Zemljevid

Kako do nas