Nemški novi val
Nemški novi val
dvojni plesni večer
Predstava Site Ostheimer , MOLIMO svojo inspiracijo zajema iz bogate kulture ameriškega plemena Miwok. Izraz MOLIMO v njihovem narečju predstavlja medveda, ki se počasi pomika iz svetlobe v senco in napeljuje na mistiko, dvoumnost in obskurnost. Delo navdihujejo imaginarne slike, miti in zgodbe, ki na odru ustvarjajo spreminjajoč vzorec gibanja, svetlobe in glasbe. Pot, po kateri stopajo tako nastopajoči kot tudi gledalci, je negotova in izmuzljiva.
V drugem delu večera pa na oder stopata plesalka Julek Kreutzer in glasbenik Michelangelo Contini v predstavi Line Gómez, »Utesnjenost«. Nastopajoča z izjemno natančno koreografijo ustvarita osvobajajoči izbruh energije, kjer glasba in ples podpirata drug drugega z neverjetno živahnostjo. Koreografija je zasnovana tako, da se mora plesalka držati nekega specifičnega gibanja, ki predstavlja svojevrsten napor ter je istočasno neizpodbitno vezan na zelo ozek prostor. Gibanje je pogojeno z bobnarjevim ritmom, ki ohranja neprestan pritisk na plesalko in se nepredvidljivo spreminja.
--------------------------------------------
Sita Ostheimer: MOLIMO
Dolžina: 30 min
Kreiranje predstave MOLIMO se je začelo z intenzivno željo avtorice po iskanju novih gibov, ki bi neposredno izražali čustvovanje in avtentično človeško izkušnjo.
»Mistično je zame kot čarovnija. Svet, v katerem srce začne trepetati, sanjati in upati.«
Sita Ostheimer o mistiki
Predstava se začne z dvema moškima figurama, ki stojita v prostoru, a se ne vidita, temveč gledata v neko skupno točko. Med njima je čutiti napetost. Koreografinja jemlje to napetost kot uvodno točko svojega razmišljanja o glasbi, atmosferi, plesu in prostoru. Ideja dveh grozečih figur na odru je lahko napeta in neprijetna, vendar tudi atraktivna. Nihče ne ve točno v katero smer se bo razvila situacija.
Plesalci na odru se zavedajo dejstva, da plesati pomeni istočasno tudi zamuditi trenutek, kot to o odrski umetnosti zapiše Michel de Certeau v knjigi Umetnost igre. Plesalci se prepustijo temu dejstvu, stopijo v izgubljeni trenutek, iz rok spustijo ego in začnejo udejanjati podobe, ki se jim porajajo. Začnejo z miselno metamorfozo, ki nato potuje skozi telo in nazaj v njih same. Zato pa je potreben pogum.
»…predati se situaciji, poskušati se povezati, najti povezavo pa tudi, če za bežen trenutek, skušati znova in znova. (…) Vsak gib je povezan z nekim občutkom in ga uteleša.«
Sita Ostheimer o popolni predaji
»…Ko opazujemo otroka med igro, vidimo, da je popolnoma potopljen v to, kar dela in ga ne skrbi kaj se dogaja okli njega. Da bi se lahko plesalec s svojim izkušenim telesom postavili v takšno držo, mora odvzeti vse, česar naučil, odstraniti vsakršno vsako sodbo o sebi in se popolnoma prepustiti čustvom.«
Sita Ostheimer o primerjavi otroške igre z njenim načinom dela kot koreografinja
Če ples predstavlja neprestano iskanje, potem imamo pri njem vedno občutek nedokončanosti. V delu MOLIMO ustvarjalci skozi legende in mite neprestano iščejo samega sebe. To kar najdejo pa je nekaj, česar jim nihče ne more odvzeti. Predstava nastopajočim in gledalcem omogoča izhod iz tega sveta in tudi vrnitev, kar pa v resničnem življenju pogosto ni mogoče.
-------------------------------------------
Lina Gómez: Utesnjenost
Trajanje: 30 min
»Poudarek mojega dela je na samem telesu in njegovi sposobnosti, da se preoblikuje in prilagaja. Zanima me raziskovanje različnih fizikalnosti, ki jih človeško telo lahko doseže in doživi, kadar je soočeno z kakršnimikoli omejitvami, pa naj bodo to fizične, čustvene, kulturne. Vztrajnost, intenzivnost in iskanje kontinuitete so tiste kvalitete, ki so me navdihovale pri ustvarjanju mojih zadnjih del, med njimi tudi dela »Utesnjenost«. Kako neprestano premagovati telesne / socialne / politične omejitve? Kako nadaljevati z odkrivanjem samega sebe in spodbujanjem potenciala, ki ga ima telo in njegovo preobrazbo?«
Lina Gómez
»Gibanje je cepetanje, tresenje, drhtenje, drsenje. Ampak ne gre za prosti pad, blaznost ali kaos. Utesnjenost je pravzaprav delo izjemne natančnosti.«
Sasha Amaya, Taznchreiber - Tanzraum Berlin
»Je eno teh del z neizrekljivimi pridevniki, kot so: osupljiv, močan, energičen, fantastičen. (...) Redkokdaj je moč videti delo, ki bi bilo enostavno in vendarle bistro, čustveno in zgoščeno.«
Alexandra Henning - Tanzraum Berlin
« Napovednik|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90