S.K.I.N.
S.K.I.N.
"Double bill" - dve predstavi v enem večeru: Loss in S.K.I.N.
Zgradba predstave S.K.I.N. iz leta 2003, ki jo je lani avtorsko obnovila in predelala skupina EnKnapGroup, je nepredvidljiva in unikatna, gradijo jo vnaprej pripravljene koreografske sekvence, katerih zaporedje izvajalci določajo sproti. Tak način komponiranja od sodelujočih zahteva zbranost, saj ne vstopajo zgolj v negotove vzajemne odnose, ampak jih na odru pričakuje tudi izziv glasbenika, pripravljenega tako na prijazno sodelovanje kot na »našpičene« odklone od dogovorjenega.
Tokratna izvedba je posebna zaradi izjemne zasedbe gostov: dopolnila jo bosta namreč koreografa in plesalca iz originalne zasedbe: Iztok Kovač in Andreja Rauch Podrazvnik. Diabolično kitarsko spremljavo bo zagotavljal legendarni bosanski (anti)kantavtor Damir Avdić.
Dinamična struktura S.K.I.N. oblikuje neke vrste »plesni anagram«, ki oscilira med vnaprej določenim gradivom in na kraju dogodka ustvarjeno koreografijo.
Predstava je bila v koreografiji Iztoka Kovača in Julyena Hamiltona prvič izvedena novembra 2003 v Cankarjevem domu, marca 2o11 pa je predstavo v avtorsko prenovljeni in predelani obliki prikazala skupina EnKnapGroup.
Foto: Iz intervencije S.K.I.N. v Kinu Šiška, 2011; foto Miha Fras.
EnKnapGroup
Stalna plesna skupina EnKnapGroup, ki jo je leta 2007 ustanovil eminenten slovenski koreograf Iztok Kovač, je v tem trenutku edini stalni ansambel za sodobni ples v Sloveniji. Sestava izjemnih plesalcev dela pod Kovačevim umetniškim vodstvom z mednarodno priznanimi koreografi in režiserji izrazito raznorodnih estetskih provenienc ter se razvija v prvovrsten plesni ansambel. Od leta 2009 ima EnKnapGroup svoj domicil v Centru kulture Španski borci v ljubljanskih Mostah. (Rok Vevar, publicist).
Koreograf, pedagog in plesalec Iztok Kovač, ustanovitelj zavoda EN-KNAP, umetniški vodja plesne skupine EnKnapGroup in direktor centra kulture Španski borci, umesti v devetdesetih letih pojem slovenskega sodobnega plesa tako rekoč iz nič v evropski in svetovni kulturni prostor. V dvajsetletnem intenzivnem delovanju je v evropskem prostoru sodobnega plesa utrdil prepoznavnost lastne estetike in zagotovil “ zaščitni znak”, v katerega kvaliteto že od začetkov vlagajo vplivni koproducenti. Po obdobju ustvarjanja z več naključnimi skupinami po Evropi, Kovač leta 1991 sintetizira svoje plesne izkušnje v solu »Kako sem ujel Sokola«, neke vrste manifestu lastnega jezika in stališč, ki ponese njegovo ime v svet in mu med drugim prinese tudi nagrado revije Time Out iz Londona, za najboljšo gostujočo predstavo leta 1993 v Veliki Britaniji, skupaj z legendo sodobnega plesa Mercom Cunninghamom.
Andreja Rauch Podrzavnik je nekdanja sodelavka EN-KNAP, koreografinja, avtorica projektov Izvedenke (1998), Tipke (2001) Rebeka (2002,2005), Kostanjevo rjava (2004), Tkalci (2005) ter Pasaž Delux (2006). V svojih projektih sodeluje z glasbeniki, igralci, pevci in plesalci. Izobraževala se je na London Contemporary Dance School ter na seminarjih v Sloveniji in tujini. Kot videastka je sodelovala s koreografinjami, kot so Sarah Fahie, Snježana Premuš, Lucia Baumgartner. Poučuje ples na Umetniški gimnaziji (tehnika, ustvarjalna delavnica) ter na seminarjih v Sloveniji in tujini (tehnika, kompozicija). Za svoje delo je prejela nagrado revije Dance Europe, Critics’ choice (2003 za Tipke), Povodni mož (2004 za Kostanjevo rjavo) ter nagrado strokovne žirije festivala Gibanica (2007 za Tkalce).
Bosanskikitarist, vokalist, pesnik in pisatelj (Most na krvi, Enter džehenem) Damir Avdić iz Tuzle z vzdevkom "Bosanski psiho" je že v 90. letih pritegnil pozornost kot frontman trde, punkrockovske skupine Rupa u zidu. V zadnjem času nastopa samostojno ter slovi po brutalno neposrenih nastopih, v svojih delih pa secira posledice balkanske vojne v Bosni in pa področju bivše Jugoslavije ter razkriva blišč in bedo postsocialističnega kapitalizma. "Umetnik besede. Ostre kot britev, neposredne kot strel v glavo, iskrene kot srce... Resnica boli in Diplomatz alias Damir Avdić jo razgali ognjevito, surovo in neizprosno. Pove jo s psihotičnim, vampirskim pogledom, zareže pa z grobim, močnim kitarskim rifom ..," je o Avdiću zapisal slovenski glasbeni kritik Igor Bašin.
« Napovednik|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90