Rudarski flamenko

Rudarski flamenko
Plesna Vesna / En–Knap
Ruda – preprosta, suha, gola. Da nekaj tako neživega oživi ne le odnos čudenja spričo nesreče, temveč duha spoštljivosti spričo boja, filozofijo, če ne že duhovnost, je čudež. Rudarstvo – preprosto, suho, golo. Da nekaj tako industrijskega ne le vzbudi potrebo po svobodnem petju in plesu, temveč slog flamenka, je dodatni čudež. Zvezana v duhu, tako kot v življenju, kot način vztrajnosti in vztrajanja, skupnostna vez. Taranto – preprost, suh, gol. Kot slog flamenka ne potrebuje okrasja, saj surovost, ki jo nosita cante (pesem) in ples, vsebuje ves duh – in dramo. In od spoštljivosti do nespoštljivosti, taranto v duhu naključja – in humorja. Slučaj?
Taranto kot slog flamenka izvira iz rudarskega območja Almeríje. Izvorno gre za preprosto, suho, golo cante (pesem) brez kitare, ki se je rodila iz potrebe po svobodnem petju. Rudarski flamenko (2022) spoštuje strukturo, ki jo ima tradicionalni tablao, medtem ko preiskuje, kako golo srečanje med plesom in cante (pesmijo) preide v naključje in preobrazbo. Iz tišine, brez instrumentacije, se razvije dialog med glasom in telesom, ki se prepusti presenečenju. Poziv k plesu raziskuje quejíos (stoke) taranta, medtem ko se koreografije nalezljivo preobražajo. Ne da bi bile cilj, vznikajo nespoštljive geste, humor in slučajnost. Ples in cante (pesem) se povezujeta, tako kot v življenju, kot način vztrajnosti in vztrajanja.
María Del Mar Suárez ’La Chachi’, igralka in plesalka z umetniškim nazivom ’La Chachi’ je iz obeh disciplin diplomirala v Málagi. Po specializaciji za flamenko v skupini "La Lupi", usposabljanju za fizično gledališče, novo dramaturgijo in sodobni ples je odkrila svojo pravo strast: združitev vsega naštetega.S svojim prvim solo delom "La gramática de los mamíferos" (Gramatika sesalcev) se je začela uveljavljati kot andaluzijska avantgardna ustvarjalka. To delo je bilo leta 2017 premierno uvrščeno v kataloge "Enrédate", "Danza a Escena" in "Redde Teatros Alternativos" z nacionalno turnejo. Predstava je bila nagrajena s tremi nagradami PADA 2017 za najboljšo predstavo, najboljšega izvajalca in najboljšo nesubvencionirano predstavo. Leta 2018 je prejela nagrado "Lorca de Teatro Andaluz" za najboljšo izvajalko sodobnega plesa ter nominacijo za najboljšo koreografijo in najboljšo predstavo.
Lola Dolores; pevka in igralka živi v Malagi. Strast do flamenka ji je predala prav njena družina, zato je že zelo mlada začela peti in se zanimati za to disciplino. Samouka v različnih glasbenih slogih, kot so soul, pop, R&B, rock. Igro je študirala na Escuela Superior de Arte Dramático de Málaga (ESAD) in od takrat sodelovala v različnih projektih raznolikih žanrov in slogov. V mnogih glasbenih skupinah sodeluje kot solistka, na javnih in zasebnih prireditvah na nacionalni in mednarodni ravni. Trenutno je del skupine "La Pharmaco Company", v kateri spremlja Luz Arcas v predstavi "Toná", poleg tega pa je vključena v tri gledališke predstave v katerih je glavni motiv flamenko: "La gramática de los mamíferos", "Los inescalablesAlpes, buscando a Currito" in nazadnje "Taranto Aleatorio" Maríe del Mar Suárez.
2 predstavi v 1 dogodku!
V istem večeru in z isto vstopnico si boste na velikem odru lahko ogledali še:
Viktor Szeri
POETIKA IZČRPANOSTI
oder / gostovanje
« Napovednik|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90