ALL’ARME
ALL’ARME
Produkcija Pan-Adria 2024
Mobilizacija ljudi, skupnosti ali množic je koreografija, socialna koreografija, koreografija sinhroniziranega kolektivnega gibanja. Od tod izvira njena moč; posameznikovo delovanje je povzdignjeno ali sublimirano v kolektivno silo s skupnim ciljem. Zaradi moči in skupnega cilja je družbena koreografija po svoji naravi politična ali ideološka. Z močjo pa sta povezani tudi odgovornost in zloraba. V prevratnem svetu, distopičnem, ciničnem svetu, mobilizacija za obrambo postane agresija. Vojna je mir. Svoboda je suženjstvo. Nevednost je moč. Hvala, Orwell. Trajno stanje alarma.
Beseda “alarm” izhaja iz italijanskega izraza “all’arme”, ki pomeni “k orožju” – opozorilni klic, ki se uporablja kot poziv k pripravljenosti in obrambi pred grozečo nevarnostjo. Koncept alarma je tesno prepleten s pripravami na boj, z budnostjo in pripravljenostjo, odzvati se na grožnjo. Čeprav alarm spodbuja obrambo, hkrati odpira vprašanja: Kdaj obramba postane agresija? Kako lahko uravnovesimo potrebo, da bi se zaščitili pred grožnjo, s tveganjem, da sami postanemo grožnja?
V ALL’ARME / K orožju (2024), koreografskem delu za šest plesalcev, se Panzetti in Ticconi podata na potovanje, ki se prične z ritmičnim potencialom človeškega koraka in raziskuje prepričljivo moč sinhroniziranega in kolektivnega gibanja. Navdihnjena z besednjakom vojaške koreografije, raziskujeta napetost med individualnim odločanjem in kolektivno silo ter prevprašujeta tanko mejo med nujno obrambo in možnostjo, da postanemo to, česar se bojimo.
Razmisliti o nevarnostih vojnega prepričevanja skozi estetsko, kinetično izkušnjo.
—Ginevra Panzetti & Enrico Ticconi
Ginevra Panzetti in Enrico Ticconi, ki živita v Berlinu in Torinu, delujeta kot duo od leta 2008. Njune umetniške raziskave prepletajo ples, performans in vizualno umetnost. Poglabljata teme, povezane z zgodovinsko zvezo med komunikacijo, nasiljem in močjo, pri čemer se opirata na starodavne imaginarije in ustvarjata hibridne figure ali podobe med zgodovino in sodobnostjo. Leta 2010 sta se preselila v Nemčijo in se predala individualnim, a medsebojno dopolnjujočim se potem: Ginevra je študirala medijsko umetnost, Enrico pa ples, kontekst, koreografijo.
Mednarodno prepoznavnost sta dosegla s koreografskim delom Harleking (2018), ki je bilo predstavljeno na nekaterih ključnih mednarodnih festivalih in platformah, kot so Aerowaves, New Italian Dance (NID) Platform in Tanzplattform Deutschland. Leta 2019 sta prejela nagrado Danza&Danza kot uveljavljajoča se koreografa. Eden njunih najbolj prepoznavnih umetniških raziskovalnih projektov raziskuje simbolno moč zastave. Gre za nagrajeni diptih koreografskih del, ki ga dopolnjuje film, ki je bil predvajan po vsem svetu.
Leta 2021 sta po naročilu Dance On Ensemble naredila svojo prvo skupinsko predstavo Marmo, koreografski odziv na delo Lucinde Childs. Leta 2024 sta premierno uprizorila svoje najnovejše stvaritve: MALEBRANCHE – Harleking Multitude po naročilu The Human Expression (T.H.E) Dance Company, Singapur, in ALL’ARME po naročilu Studia za sodobni ples, Zagreb.
Produkcija Pan-Adria 2024
Predstava ALL’ARME je nastala s podporo mreže Pan-Adria. Sedemčlanska komisija, sestavljena iz predstavnikov vseh partnerjev, je v začetku leta soglasno izrazila mnenje, da projekt nosi močan artističen izraz in strukturo ter odlično kakovost tako nastopajočih kot tudi celotne umetniške ekipe. Produkcija bo kasneje letos in v pričetku naslednjega leta v sklopu gostovanj / turneje obiskala vse partnerske institucije.
« Napovednik|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90