Mandragora

Mandragora
plesno-glasbena predstava
Mandragora je sodobna plesno-glasbena predstava Petre Hrašćanec, ki se odvija na stičišču rituala, gibanja in zvoka. Štiri plesalke in dva tolkalista v živo raziskujejo prvinsko človeško potrebo po skupnem praznovanju, ritmu, gibanju in deljeni katarzi. Njihovo ustvarjanje temelji na odzivnosti in spontanosti, ki se postopoma zgradi v skupno zvočno-telesno tkivo. Format predstave prehaja med plesom in koncertom ter poudarja občutljivi prostor med tema dvema izraznima svetovoma.
Predstava izhaja iz ideje rituala kot dediščine in identitete. Starodavne obredne prakse, ki so nekoč služile zdravljenju in praznovanju, se danes pojavljajo v novih oblikah – na koncertih in festivalih, kjer se izvajalci in občinstvo zlijejo v skupno izkušnjo.
Mandragora vabi gledalca, da postane del živega rituala zvoka in gibanja, v katerem se posameznik razblini v občutek povezanosti in skupne energije.
Navdih za naslov izhaja iz legendarne rastline mandragore, ki jo že stoletja obdajajo miti, zdravilne zgodbe in magija. Nekoč so verjeli, da ima rastlina moč zdravljenja, a tudi nevarnosti. Po izročilu naj bi ob izruvanju zakričala in ubila tistega, ki bi njen krik slišal. Mandragora tako postane simbol moči telesa in glasu, ki prebuja, zdravi in preobraža.
Projekt je nastal v hrvaško-slovenski koprodukciji, v sodelovanju umetnikov, ki združujejo sodobni ples, glasbo v živo in performans. Takšno sodelovanje razširja prostor ustvarjalnega dialoga ter poudarja skupne kulturne korenine in umetniške prakse regije.
»Po koreografski delavnici, ki jo je v Ljubljani organizirala Magdalena Reiter, se je v meni prebudila želja, da ustvarim projekt v sodelovanju s slovenskimi umetniki. Razmišljajoč o svojih trenutnih interesih sem začela zamišljati projekt, ki bi na nek način povezal kulturni prostor držav nekdanje Jugoslavije in raziskoval uporabo glasu ter ritma na odru, v živi izvedbi. Ker že dolgo sodelujem s sodobno glasbeno sceno (Nenad in Alen Sinkauz, Hahn Rowe, Porto Morto, Gordan Tudor) in ker moje delo niha med plesom in gledališčem (sodelovanja s Sašem Božićem, Simone Aughterlony in Ksenijo Zec), sem želela oziroma poskušam povezati svoje trenutne fascinacije in misli v predstavo z naslovom Mandragora.« – Petra Hrašćanec
Petra Hrašćanec je plesalka, koreografinja in pedagoginja, specializirana za sodobni ples. Raziskuje telo v performansu in je umetniška direktorica skupine 21:21. Kot izredna profesorica na Akademiji dramskih umetnosti v Zagrebu je med letoma 2009 in 2020 vodila festival Monoplay. V predstavi Mandragora se navezuje na izkušnje iz predstave Caroling in raziskuje eksperimentalne načine združevanja glasu in zvoka v prostoru, pri čemer se opira na ideje Meredith Monk.
« Napovednik|Ples in gledališče
Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delavniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90






