Neposlušno - glasbena tveganja na preizkušnji

Neposlušno - glasbena tveganja na preizkušnji

Festival improvizirane glasbe

Neposlušno ustvarja pogoje za prakticiranje improvizacije in za razvoj improvizacijskega potenciala. Improvizirano glasbo je treba izvajati redno. Na festivalih, koncertih, v zasebnosti, v skupinah, solistično in še posebej v novih situacijah, ko so glasbene izkušnje in pričakovanja na preizkušnji. Neposlušno je prostor izmenjav, kjer se na koncertih, delavnicah, predavanjih in v drugih formah križajo raznovrstne mejne glasbene prakse.

ČETRTEK 23.03.
14h do 17h glasbena delavnica (Burkhard Beins, Andrea Neumann)
20:00 Luís Vicente,Onno Govaert, Seppe Gebruers
21:00 dieb 13, Phil Minton
22:00 Burkhard Beins, Andrea Neumann

PETEK 24.03.
14h do 17h glasbena delavnica (Burkhard Beins, Andrea Neumann)
20:00 Susanna Santos Silva, Dirar Kalash
21:00 Samo Kutin & Boris Baltschun
22:00 Daniel Thompson, Tom Jackson, Vid Drašler

SOBOTA 25.03.
14h do 17h glasbena delavnica (Burkhard Beins, Andrea Neumann)
20:00 Koncert udeležencev glasbene delavnice (Burkhard Beins, Andrea Neumann)
21:00 David Stackenäs
22:00 Sarah Gail Brand, John Edwards, Steve Beresford, Mark Sanders

Glasbeno delavnico vodita Burkhard Beins in Andrea Neumann.

Vstopnice za vse dogodke 20 eur, za posamezni dogodek 5 eur, predavanje je brezplačno. Udeležba na delavnicah je brezplačna, potrebna je vnaprejšnja prijava na zavodsploh@gmail.com.

______________________________

Luís Vicente, Onno Govaert, Seppe Gebruers

Za uvod se obeta en bolj jazzovskih nastopov festivala, ekspresivni trio nizozemskega bobnarja Onna Govaerta, belgijskega pianista Seppeja Gebruersa ter portugalskega ter (tehnično in izrazno res presunljivega) trobentača Luísa Vicenteja. Ta sorazmerno mlada zasedba napenja skrajno dinamičen muzikalni lok in njihov temačen, drdrajoč napad se hipoma lahko razblini v tipajoče, celo zasanjane jate liričnih objazzovskih okruškov. A te nimajo postanka, prej ko slej jih odplakne nov val eksplozivnega, od sline razmočenega zvočnega drnca.  

Phil Minton, dieb 13


Duo otoškega pevca Phila Mintona in dunajskega gramofonika Dieba 13 snuje hudo zanimivo medpolje zvena, elektronskega in hkrati eksplicitno organskega. Mintonov glas namreč ječi, se duši, joče in se prav po otroško radosti, kar sili mu iz drobovja. Prav tako jasno o svoji materialnosti - ćeravno seveda manj dramatično - je tudi zvočenje Dieba 13. Njegovi piski, prasketi in zareze hrupa so zvok trudoma ukročenega mehanskega stroja, so ihta gramofonske igle. Po svoje torej ni nenavadno, kako čvrsto se njuna izraza ovijata drug okoli drugega v skorajda lepo, skoraj tragično, skoraj komično in skoraj razumljivo godbo.

Burkhard Beins, Andrea Neumann


Graciozni glasbi tega berlinskega tandema bi bilo zgolj na posluh zelo težko določiti vir zvoka. Andrea Neumann namreč rokuje s prepariranim ter ozvočenim skeletom klavirja, Burkhard Beins pa v glavnem s površinami in robovi svoje reducirane bobnarske baterije. Njun inštrumentalni sistem je prvenstveno utemeljen v kovinskih barvah, v dregetu strun in činel, ki pa jih vendarle mehčajo tudi toplejše dromljaže lesa in usnja. V tej atmosferski zvočni tvarini Neunann in Beins taktno in taktilno razpirata polja elektroakustičnih odbojev, spojev in konfliktov.

Susanna Santos Silva, Dirar Kalash


En muzikaličnih čarov portugalske trobentačice Susanna Santos Silva se nahaja v gibkosti njenega izraza, v njeni zmožnosti, da iz meandrov abstrakcij hipoma izvije in razvije nenadejano udarne situacije ter melodične zgostitve. Tako zunaj kot (tudi in predvsem) znotraj tonalnega polja si utira poligon za niansirano zvočenje, ki pa mu tokrat prihaja naproti palestinsko-nizozemski zvočni umetnik Dirar Kalash. Ta elektrofonik in multi-inštrumentalist igra vse od saksofona ter ouda do razstavljenih in spet sestavljenih sintetizatorjev. Svoj zvok -pa tudi iz konteksta iztrgane kosme tujih - razume zelo neposredno, rekoč takole: “Svet nam rjovi v obraz, moramo rjoveti nazaj”.

Samo Kutin, Boris Baltschun


Brnenje in le deloma ukrotljivi sklopi prask, preskokov in distorzij so glasbena materija tako za starega znanca Sama Kutina – ta v zadnjem času razpira in prevrtava predvsem hurdy-gurdy – kot za v Berlinu živečega Borisa Baltschuna, ki sorodne zvočne funkcije naslavlja preko žive elektronike in računalnika. Sozvene in razpotja mrmranj ter pol-hotenih motenj sta lansko pomlad v naših logih enkrat že uspela locirati. Njuna tokratna sotočja do nadaljnjega ostajajo misterij.  

Daniel Thompson, Tom Jackson, Vid Drašler

Pred letom dni je v Ljubljani gostoval CRAM, otoški glasbeni kolektiv, čigar člana sta med drugim klarinetist Tom Jackson ter kitarist Daniel Thompson. Ta londonska glasbenika sta se tedaj z vrhniško-obsoteljskim bobnarjem Vidom Drašlerjem ujela v precej posebnem, škripavo brstečem milozvočju. Drašler je namreč ravno toliko subtilen raziskovalec barvnih odtenkov svojega perkusivnega inštrumenta kot mojster redkega, iz prekinitev in pretapljanj stkanega zvočenja. V to podstat Thompson reže z nekoliko ostrejšim, oglatim strunanjem, pihalec Jackson pa te svobodnjaška steze obdaja s slutnjo nekakšnih novih manir v figurah komorne glasbe.

David Stackenäs

Nekaj psihedelično bukoličnega je v razplastenih dromljažah švedskega kitarista Davida Stackenäsa. Ta včasih igra na preparirano akustično kitaro, drugič na v sistem efektov razpeljano električno, obe metodi pa rabi za izrazito polifono, skoraj orkestralno solo muziko. Njegove melanholične rage so lahko sipke in zgoščene, ekplozivne, a hkrati mehke, ritualne ter obenem abstraktne.

Sarah Gail Brand, John Edwards, Steve Beresford, Mark Sanders


Eruptivna in pustolovska godba, kakršno izvaja ta kvartet, je radostna zadeva. Na britanskem,  in tudi širše, je le malo tako agilnih improvizatorjev, kot so teatralična trombonistka Sarah Gail Brand, punkovsko igrivi elektrofonik Steve Beresford in divje virtuozni tandem boben & bas, ki ga tvorita John Edwards in Mark Sanders. Elektronika bo cvrčala in frčala, trombon se bo krivil da je veselje, morda se tudi zaswinga. A pazi, ta zasedba ni nič manj vznemirljiva tudi tedaj, ko previdno in nalahno preglašajo tišino.

« Napovednik|Glasba

Center kulture Španski borci, Zaloška 61, 1110 Ljubljana
Blagajna je odprta med delovniki od 17. do 19. ure ter uro pred prireditvami.
blagajna@spanskiborci.si / tel.: +386 (0)1 620 87 90

 

Produkcija: Zavod SPLOH


Velika dvorana

Vstopnice:
Vstopnice za vse dogodke 20 eur, za posamezni dogodek 5 eur, predavanje je brezplačno. Udeležba na delavnicah je brezplačna, potrebna je vnaprejšnja prijava na zavodsploh@gmail.com.

 

 

Center kulture Španski borci
Zaloška 61
1110 Ljubljana

Blagajna:
+386 (0)1 620 87 90

Uprava:
+386 (0)1 620 87 84

Email:
info@spanskiborci.si

Zemljevid

Kako do nas